Współczesne Trendy w Dydaktyce Języka Obcego

studia podyplomowe

Współczesne Trendy w Dydaktyce Języka Obcego

Studia doskonalące kierujemy do czynnych nauczycieli języka niemieckiego (przedkładają oni informację o zatrudnieniu na stanowisku nauczyciela języka niemieckiego), do absolwentów studiów co najmniej I stopnia na kierunku filologia germańska (lub germanistyka) – przedkładają oni dyplom ukończenia studiów. Zapraszamy także lektorów języka niemieckiego i posiadających zaświadczenie o znajomości języka niemieckiego co najmniej na poziomie C1.

OPIS STUDIÓW

Odpowiadając na potrzeby rozwoju językowego i dydaktycznego nauczycieli proponujemy studia doskonalące, integrujące oraz rozwijające wszystkich nauczycieli, lektorów, korepetytorów języka niemieckiego.

32 godziny praktycznych zajęć językowych, prowadzonych przez native speakera (lektora DAAD lud ÖI) będą się odbywały podczas każdego zjazdu, w wymiarze 2h (90 min) a formy i metody pracy stosowane przez lektorów będą inspiracją dla nauczycieli, w ich własnej pracy z uczniami.
Biorąc pod uwagę dynamiczną sytuację w polskiej edukacji i rosnące potrzeby dostosowania komunikacji do uczniów i rodziców, radzenia sobie ze stresem i agresją słowną proponujemy dwa rodzaje zajęć z pogranicza psychologii i komunikacji; zajęcia te poprowadzi dr Małgorzata Czarnecka, starszy wykładowca, dydaktyk, germanistka oraz psycholog.
Integrowanie nauczycieli wokół problemów młodzieży i edukacji nie może odbywać się tylko w salach zajęciowych, bez wsparcia instytucji zewnętrznych, dlatego do współpracy angażujemy Fundację Krzyżowa, która przeprowadzi zajęcia z zakresu organizacji wymian młodzieżowych; zajęcia odbędą się w czerwcu, podczas wyjazdowego, dwudniowego zjazdu w Krzyżowej (słuchacze poniosą dodatkowe koszty noclegu i wyżywienia); przy okazji słuchacze poznają historię miejsca, możliwości organizacji pobytów dla uczniów i doskonalenia zawodowego.
Zajęcia są atrakcyjne wtedy, gdy prowadzą je inspirujący pedagodzy, znani ze swoich osiągnięć, dlatego do współpracy zaprosiliśmy Martę Florkiewicz – Borkowską, germanistkę, Nauczyciela Roku 2017; poprowadzi ona zajęcia z zakresu pracy metodą projektu i podzieli się swoimi doświadczeniami.
Szanując Państwa czas i pieniądze proponujemy 6 zjazdów online; pozwoli to im nie tylko zaoszczędzić czas, ale i doświadczyć procesu zdalnego nauczania z perspektywy ucznia, co z pewnością będzie bardzo cenne.

KADRA

Do przygotowania i poprowadzenia zajęć z poszczególnych „dydaktyk” zaprosiliśmy niemal wszystkie zakłady IFG, doceniając potencjał osobowy naszego instytutu.
• Innowacje pedagogiczne i eksperymenty – dr M. Maziarz
• Praca metodą projektu – mgr M. Florkiewicz – Borkowska
• Sprawności i podsystemy w nauce języków obcych – dr M. Białek
• Dydaktyzacja gramatyki języka niemieckiego – dr hab. J. Szczęk, prof. UWr
• Dydaktyka literatury – dr J. Pacholski
• Wybrane aspekty komunikowania się w relacji nauczyciel-uczeń i nauczyciel-rodzic – dr M. Czarnecka
• Język niemiecki w praktyce nauczyciela– PZJN – lektor
• Organizacja wymian i współpracy młodzieży polsko – niemieckiej – A. Kudarewska, Fundacja Krzyżowa
• Tłumaczenia audiowizualne w dydaktyce języka obcego – dr K. Proczkowska
• Nowe technologie na lekcji języka niemieckiego i projektowanie materiałów dydaktycznych – dr M. Maziarz
• Emocje i ich rola w rozpoznawaniu sytuacji stresowych w szkole – dr M. Czarnecka
• Samoregulacja a nauka języka – dr M. Białek
• Dydaktyka tłumaczenia – dr hab. Anna Małgorzewicz, prof. UWr
• Dydaktyka języka specjalistycznego – dr A. Madej
• Kształtowanie kompetencji kluczowych na zajęciach językowych – dr M. Maziarz
• Komunikacja interkulturowa w dydaktyce – dr M. Miodek
• Fonetyka w dydaktyce języka niemieckiego – dr M. Rogozińska
• Aby umożliwić naszym słuchaczom obcowanie z najnowszymi badaniami i trendami
w językoznawstwie, literaturoznawstwie i dydaktyce przygotowaliśmy cykl wykładów
i warsztatów eksperckich: prof. dra hab. Edwarda Białka, dr Marceliny Kałasznik,
dra Przemysława Staniewskiego, dr Aliny Jurasz oraz prof. dr hab. Moniki Wolting (elastyczne treści sylabusa pozwalają nam na zaproszenie także innych zainteresowanych z IFG do przeprowadzenia wykładu lub warsztatów).

ZASADY NABORU I ORGANIZACJA STUDIÓW

Liczba semestrów: II
Liczba godzin: 250
ECTS: 30
Początek: październik 2022 – zakończenie: czerwiec 2023
16 zjazdów, średnio po 16 godzin na zjazd (8 zjazdów w semestrze)
Tryb studiów: blended learning – 6 zjazdów online (w I semestrze trzy zjazdy i w II semestrze trzy zjazdy). Bierzemy pod uwagę konieczność realizacji prawie wszystkich zajęć online, jeśli takie będą regulacje na UWr (zajęcia warsztatowe z komunikacji odbędą się wtedy podczas jednego zjazdu, stacjonarnie).

Koszt studiów: 4000 z

Zasady naboru

– kolejność składania dokumentów,
– Obowiązuje rejestracja w systemie IRK (link podamy w najbliższym czasie).
– Dokumenty należy składać u Magdaleny Maziarz, pok. 324/ sekretariat/ pokój 305 lub wysłać pocztą na adres:
Instytut Filologii Germańskiej,
Pl. Nankiera 15b, 50-140 Wrocław
z dopiskiem: studia podyplomowe dla nauczycieli

Link do systemu IRK: https://rekrutacja.uni.wroc.pl/kierunek/wspolczesne-trendy-w-dydaktyce-jezyka-obcego-studia-podyplomowe/?fbclid=IwAR3P5j98fUTqeFC5VurvepSkiP3tvs1hJ3hNEkX9B_VYjk2c-zH693FjNH4

Projekt "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER